Salgsbetingelser

 

Dato: 01.01.2024

 

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se  Forbrukertilsynets veileder.

 

Partene

Selger er Yoniklinikken Hanevold - Heidi Hanevold, Myrveien 7C, 9612 Forsøl,  [email protected], + 47 464 16 691, organisasjonsnummer: 930 919 268, og betegnes som selger/ bedriften i dette dokumentet.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

  

Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

 

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen, i nettbutikken, eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

  

Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære. 

 

Betaling og angrerett

Betaling skjer via bankkort eller kredittkort, via betalingsleverandøren Stripe. Visa og MasterCard aksepteres gjennom Stripe og Kajabi. Alle transaksjoner sendes kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er 100% sikre.

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven, med 14 dagers angrerett fra kjøpsdato.

Kjøp av digitale tjenester som e-bøker eller kurs der kjøperen får umiddelbar tilgang til hele kurset, er unntatt fra angreretten.

Dersom kurset gjennomføres live har kjøper 14 dagers angrerett fra kursstart. 

Kjøperen må gi selger skriftlig melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

 

Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

 

Levering

Kurs gis tilgang til med en gang kjøpet er gjennomført, med mindre det er et kurs som holdes live. Kjøper vil da få tilgang til kurset ved annonsert kursstart.

 

Ansvar:

Yoniklinikken forplikter seg til å levere informasjon, samt støtte kjøper med å få resultater i henhold til det som er tema for det aktuelle kurset. Kjøper er selv ansvarlig for å gjennomføre det som fremlegges i kurset. Det forventes at kjøper deltar aktivt for å oppnå resultater.

 

Kurs
Kursene som tilbys av Yoniklinikken er laget for utdanning, veiledning og selvhjelp. De er ikke å anse som behandling. Det er dessverre ikke mulig for selger å garantere resultater, men kjøper vil få tilgang til oppdatert forskningsbasert kunnskap, nøye utvalgte øvelser og andre ressurser som har vist seg å være nyttige for personer med tilsvarende plager. 

Kjøper får tilgang til kurset i 6 måneder fra kursstart. Etter seks måneder mister kjøper tilgang på kursets innhold.

Live forelesninger, samt spørsmål og svar legges ut som opptak i kursportalen og vil være tilgjengelig de 6 månedene kurset varer. 

 

Betingelser og bruk av kursmaterialet

Kurset er i sin helhet er beskyttet av opphavsrett. Kjøper kan ikke bruke kurset, materialet eller deler av produktet på en måte som krenker firmaets rettigheter, eller som ikke er godkjent av firmaet. 

Kurset er til personlig bruk. Det vil si at du ikke kan dele påloggingsinformasjon og/ eller kursinnhold med andre.

Inne i kursportalen får du anledning til å laste ned filer. Du har ikke mulighet til å dele disse videre eller selge filene til noen andre. Om det skjer så vil det bli tatt nødvendige skritt for å få stoppet dette. Kursmaterialet er til ditt private bruk.

 

Markedsføring
Det er fantastisk inspirerende å se hva deltakerne får til! Jeg ønsker derfor å dele din suksess i markedsføring på nett og i sosiale medier, med fornavn, om du deler hva du har oppnådd inne i bedriftens Facebook-gruppe, på firmaets Facebook side eller firmaets Instagram konto. Dersom du ønsker å være anonym, eller ikke ønsker en slik deling, ta kontakt!

 

Klager og krav:
Jeg er opptatt av at du som kunder er fornøyd med de tjenestene og kursene jeg leverer. Om du skulle være misfornøyd så ønsker jeg å underrettes så raskt som mulig.

Ved enhver uenighet forplikter partene seg til å forsøke å løse tvisten på laveste mulige nivå seg imellom. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Refusjon: For kjøp av varer og tjenester mellom næringsdrivende og forbruker reguleres reklamasjonsretten av forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven gjelder dog kun for salg av ting, og dermed ikke for digitale tjenester. Det er således ingen lovbestemt reklamasjonsrett for digitale tjenester.

  

Konfidensialitet:
Jeg er underlagt taushetsplikt og kommer aldri til å dele dine personlige opplysninger. Tilbakemeldinger til meg, eller personlige erfaringer som deles på bedriftens sosiale kanaler, vil kunne bli brukt i markedsføring. Du kan når som helst be om å få fjernet dine uttalelser.  

Kursdeltakere er ikke underlagt taushetsplikt, men det oppfordres til å vise hensyn og la private opplysninger som deles forbli innad i lukkede forum. Personlige erfaringer og resultater står du selvfølgelig helt fritt til å dele.